QR-koder i Norge øker

Av: Erik Helli
Som vi vet er Japan verdens tredje største økonomi og et folk med utrolig effektivitet. Allerede tidlig på 90-tallet laget bilindustrien et system for effektivisering og automatisering. Systemet ble kalt “Quick Response Code ” forkortet til QR. Fordelen med QR koder er at de kan inneholde langt mer informasjon enn tradisjonelle strekkoder. Deretter kan vi måle hvor mange som scanner koden. Ser du mulighetene?

 

I mars 2011 stod Print Power for utsendelsen av 10.000 eksemplarer av fakta-brosjyre om papiret som “Verdens mest effektive reklamemedium”. På siste side hadde man trykket på QR kode som linket opp til www.printpower.no. I etterkant av utsendelsen ble en utvalgt gruppe fulgt opp og et av spørsmålene som ble stilt var hvilken kjennskap leseren hadde til muligheter og bruk av QR koder.

Av de spurte hadde hele 80 % ingen formening om hvilke muligheter man hadde med denne teknologien. HELLI – Visuell kommunikasjon har kompetanse på dette spennende mediet og vi gleder oss til å se hvordan dette kan effektivisere ditt miljø. Mulighetene er mange. Her gjelder det å tenke kreativt. Generer din QR-kode gratis på vår egen QR-generator.

Forutsetningen for å benytte QR koder er at du har en applikasjon på din mobiltelefon. Har du ikke en slik applikasjon på mobiltelefonen din, kan du laste det ned. På Android er Barcode Scanner den mest populære, og på iPhone anbefaler vi I-nigma 4 QR.

Comments are closed.